Klimatyzacja to jedna z opcji systemu komfortu, w który wyposażonych jest wiele nowoczesnych samochodów.
Pozwala na stworzenie optymalnej temperatury w kabinie zarówno zimą, jak i latem. Warto zatem dowiedzieć się, jaka jest specyfika tego systemu, jaka jest różnica między wersją standardową a modyfikacją dla kilku stref i czym różni się od zwykłego klimatyzatora.
Na czym polega sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją
Stopniowo klimatyzacje w samochodach były ulepszane i zamiast urządzeń z ręczną obsługą zaczęły pojawiać się automatyczne systemy, które latem same schładzają powietrze, a zimą ogrzewają. Jednostka klimatyzacji powietrza to system, który zapewnia autonomiczną klimatyzację w samochodzie. Jest wyposażona w ręczne ustawienia sterowania i funkcję Auto. Za pomocą elektronicznego panelu sterowania można zapewnić ogrzewanie lub chłodzenie całej przestrzeni w samochodzie lub w wydzielonej części kokpitu.
Latem w samochodzie często jest gorąco, zwykle w tym przypadku okna są lekko opuszczone. Jednak wtedy przepływ powietrza jest trudny do kontrolowania, a w rezultacie możemy złapać przeziębienie lub zapalenie gardła czy ucha środkowego. Jeśli włączysz wentylator, będzie rozprowadzał gorące powietrze w kabinie, co również nie jest odpowiednim rozwiązaniem. Jednak system kontroli klimatyzacji dostosowuje działanie klimatyzatora lub nagrzewnicy, w zależności od ustawionego parametru. Możemy zatem niezwykle precyzyjnie dobrać pożądaną temperaturę i utrzymać ją, niezależnie od warunków panujących na zewnątrz.
System kontroli powietrza to połączenie urządzeń elektronicznych i mechanicznych, które utrzymują mikroklimat w samochodzie bez konieczności ciągłego monitorowania przez użytkownika. Jak każdy komponent w samochodzie, również system kontroli powietrza może ulec awarii. Możemy jednak w sklepie online na stronie zakupić używany panel sterowania klimatyzacją w samochodzie, w korzystnej cenie. Wybieramy oczywiście model odpowiedni dla naszego samochodu, jego marki.